Popularne posty

środa, 9 listopada 2011

Mniszek-chwast , który leczy

Mlecz, prawidłowa nazywa tego chwastu to mniszek lekarski,po przekwitnięciu gdy zamienia się w dmuchawca rozsiewa się wszędzie, ciężko się go pozbyć, rośnie na grządkach i trawnikach.Bardzo drażnił mnie widok właśnie już przekwitniętego zielska. zmieniłam swój stosunek do niego, gdy przeczytałam o jego zaletach.Jest wykorzystywany do celów leczniczych a także w kosmetycznych, wykorzystuje się całą roślinę, liście, koszyczki kwiatowe,płatki jak również korzenie.Zawierają sporo minerałów takich jak:krzem,magnez,cynk,żelazo,potas,wapń oraz witaminy C i z grupy B.Mniszek ma także kwasy organiczne,trochę olejku lotnego, a także związek o nazwie kwas cerotynowy, działający bakteriostatycznie na prątki gruźlicy płuc. Jestem zszokowana,że ten pospolity chwast, (oczywiście miałam takie o nim zdanie za co bardzo serdecznie go przepraszam) jest takim dobrodziejstwem dla nas.

Mniszek jest dobry na anemię i otyłość. Zdrowa sałatka ze świeżych i młodych liści oczyszcza organizm z toksyn i likwiduje zmęczenie, wspomaga wątrobę, wpływa żółciopędnie żółciotwórczo. Świeży sok z mniszka jest wyjątkowym lekiem dla osób wyczerpanych długimi chorobami, a także dzieci anemicznych, skłonnych do częstych przeziębień.Poza tym sok pity regularnie leczy trądzik i ma znakomity wpływ na cerę i włosy. świetnie poprawia przemianę materii i likwiduje zaparcia.O leczeniu mniszkiem warto przypomnieć także chorym na cukrzycę gdyż roślina ta obniża poziom cukru we krwi, a poza tym usprawnia pracę trzustki.Działa zbawiennie przy kaszlu, ułatwia odkrztuszanie. Można kupić zioła do zaparzania lub gotowe preparaty z mniszka.Lecz ja nie muszę go kupować, teraz regularnie zbieram kwiatki mniszka i robię syrop -miodek na kaszel.Znając już zalety mniszka,który jest obdarzony szczególnymi właściwościami leczniczymi pozwalam mu zadomowić się u siebie na działce ,ale bez przesady.    Te rady lecznicze są przekazane przez moją babcię .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz